czwartek, 12 lutego 2015

Pączki

Dzisiaj zawitał Tłusty czwartek z tej okazji chcę wam zaprezentować moje pączki.Dzisiaj możemy jeść bezkarnie ale od jutra dieta ! Jak ja to wytrzymam :)

Pączki robiłam z ciasta drożdżowego,trochę inaczej przyrządzanego.

CIASTO:
1 szl mleka
1/2 szkl oleju
3 całe jajka
1/2 kostki drożdżdy
1 szkl cukru
1/2 kg mąki



 1.Do miski wlewamy mleko,olej,dodajemy jajka,drożdże i na koniec zasypujemy cukrem.Tak przygotowane składniki dostawiamy na całą noc bądz minimum 4 godz. Można to zrobić przed wyjściem do pracy a po powrocie zabrać się za wyrabianie.


 2.Tak wygląda ciasto po 7 godz.Dodajemy mąkę. Możemy robić to mieszadłem,ja tym razem zrobiłam mikserem .Wyrabiamy ciasto.

 3. Wyrobione ciasto odstawiamy do wyrośnięcia.


 4.Na stolnicę wysypujemy trochę mąki,bierzemy część ciasta i rozwałkowujemy.Wykrawamy krążki.


 6.W garnku rozgrzewamy olej lub smalec i wkładamy pączki.Smażymy z obu stron


 7.Po wyjęciu i ostudzeniu nadziewam pączki marmoladą.Dekoruję lukrem i posypuję skórką pomarańczową.


 8. Pączki robiłam z podwójnej porcji.Wyszło około 50 szt.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz