wtorek, 10 lutego 2015

Pączki "Gniazdka"

Tłusty czwartek zbliża się wielkimi krokami.Dzisiaj chcę wam przedstawić "Gniazdka" znane też jako pączki hiszpańskie lub angielskie.

CIASTO:
*200 g mąki
*100 g masła
*4 jajka
*szczypta soli
*szklanka wody
*olej do smażenia
POLEWA:
*200 g cukru pudru
*łyżka soku z cytryny
*2-3 łyżki gorącej wody


 1.W garnku zagotowujemy szklankę wody z masłem i szczyptą soli.Zmniejszamy ogień i na wrzątek wrzucamy jednym ruchem przesianą mąkę.Musimy cały czas energicznie mieszać, tak długo,aż ciasto zacznie odchodzić od ścianki garnka.Całe mieszanie trwa chwilę.
Odstawiamy do wystudzenia.

 2. Ciasto miksujemy z kolejno wbijanymi jajkami.Powstanie gładka masa,trochę klejąca.Z papieru do pieczenia wycinamy kwadraty o boku około 10 cm.Ciasto przekładamy do szprycy i formujemy koła.

 3.Ja kładłam dwie warstwy,wtedy gniazdka będą wyższe.


 4. Gniazdka wkładamy na rozgrzany olej papierkiem do góry, po chwili ściągamy papierki. Smażymy z obu stron kilka minut ( 4-5 min),aż się ładnie zarumienią.


 5.Cukier puder utrzeć z 2-3 łyżkami wody i sokiem. Ja nie miałam soku i użyłam zapachu cytrynowego. Oblać gniazdka i odczekać aż masa trochę zastygnie.


I możemy delektować się przepysznymi gniazdkami czy jak kto woli pączkami.

SMACZNEGO :)

2 komentarze:

  1. Lubię gniazdka :) ja je nazywam oponkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię. A prawdziwe oponki robi się z serem :-) Muszę kiedyś zrobić.

      Usuń